Ortigueira Música

Paseo Musical: O Ponto e Campo da Torre

(GL)

O barrio do Ponto comeza na praza Isabel II e exténdese cara a parte alta da vila. Este é o lugar no que residiron os primeiros habitantes da vila de Santa Marta, que naceu alá polo século XIII. Mostra diso son as rúas estreitas e irregulares que o forman, igual que a maioría das súas vivendas. Percorréndoo atoparemos a Praciña dos Anxos, onde se situaba a antiga Casa do Concello, a alameda do Ponto ou Cemiterio Vello, onde estaba a igrexa parroquial, o Hospital de San Roque, antigo hospital de pobres e de peregrinos que actualmente acolle o local de ensaio da Escola de Gaitas de Ortigueira, e o Cemiterio Novo, construido a finais do século XIX por suscrición popular, principalmente dos indianos como mostran algúns dos mausoleos. O Barrio do Ponto culmina, na parte máis alta, co muíño de vento do Campo da Torre, construido en 1888. Este emprazamento ocupa o lugar da antiga torre medieval e dun poboado castrexo da idade de ferro. As vistas da vila e de parte da ría de Ortigueira fan deste lugar un punto de visita obrigada para veciños e turistas.

Texto: Turismo de Ortigueira. Música: Muiñeira de Valdeferreiros (Grupo Celta da EMCO)

 (ES)

El barrio del Ponto comienza en la plaza Isabel II y se extiende hacia parte alta de la villa. Este es el lugar en el que residieron los primeros habitantes de la villa de Santa Marta, que nació allá por el siglo XIII. Muestra de eso son las calles estrechas e irregulares que lo forman, igual que la mayoría de sus viviendas. Recorriéndolo encontraremos la Plaza de los Ángeles, donde se situaba la antigua Casa del Ayuntamiento, la alameda del Ponto y el Cementerio Viejo, donde estaba la iglesia parroquial, el Hospital de San Roque, antiguo hospital de pobres y de peregrinos que actualmente acoge el local de ensayo de la Escuela de Gaitas de Ortigueira, y el Cementerio Nuevo, construido la finales del siglo XIX por suscrición popular, principalmente de los indianos como muestran algunos de los mausoleos. El Barrio del Ponto culmina, en la parte más alta, con el molino de viento del Campo de la Torre, construido en 1888. Este emplazamiento ocupa el lugar de la antigua torre medieval y de un poblado castreño de la edad de hierro. Las vistas de la villa y de parte de la ría de Ortigueira hacen de este lugar un punto de visita obligada para vecinos y turistas. Texto: Turismo de Ortigueira. Música: Muiñeira de Valdeferreiros (Grupo Celta de la EMCO)

 

Paseo musical polo Porto e Xardíns Julio Dávila

 

ESP

El puerto deportivo de Ortigueira es uno de los mayores atractivos del paseo marítimo que rodea la villa. Situado en el interior de la ría, cuenta con 130 plazas de amarre para embarcaciones. Fruto de su última remodelación, surgió una pequeña playa urbana cercana a los Jardines de Julio Dávila.

Este espacio verde, conocido hasta hace poco como jardines del Malecón, fue diseñado a finales del s. XIX por el geógrafo, historiador, filólogo e investigador, Julio Dávila, y tomó forma a lo largo de los años 30 del s. XX gracias a fondos municipales y diversas donaciones. Después de una profunda remodelación a principios de este siglo y de sufrir los azotes del temporal Klaus, hoy en día podemos encontrar especies como: Abeto de Douglas, Cedro del Himalaya, Magnolio común, Cedro del Atlas, Ciprés de Monterrey y Araucaria.

El 26 de agosto de 2021, coincidiendo con el 150 aniversario de la muerte y 50 del nacimiento de Julio Dávila, los jardines del Malecón cambiaron su denominación por la de Jardines Julio Dávila, en honor al ilustre y polifacético personaje que los diseñó.

Blog sobre los Jardines Julio Dávila)

 

GAL

O porto deportivo de Ortigueira é un dos maiores atractivos do paseo marítimo que rodea a vila. Situado no interior da ría, conta con 130 prazas de amarre para embarcacións. Froito da súa última remodelación, xurdiu unha pequena praia urbana próxima aos Xardíns de Julio Dávila.

Este espazo verde, coñecido ata hai pouco como xardíns do Malecón, foi deseñado a finais do s. XIX polo xeógrafo, historiador, filólogo e investigador, Julio Dávila, e tomou forma ao longo dos anos 30 do s. XX grazas a fondos municipais e diversas doazóns. Despois dunha profunda remodelación a principios deste século e de sufrir os azoutes do temporal Klaus, hoxe en día podemos atopar especies como: Abeto de Douglas, Cedro do Himalaya, Magnolio común, Cedro do Atlas, Ciprés de Monterrey e Araucaria.

O 26 de agosto de 2021, coincidindo co 150 aniversario da morte e 50 do nacemento de Julio Dávila, os xardíns do Malecón cambiaron a súa denominación pola de Xardíns Julio Dávila, en honra ao ilustre e polifacético personaxe que os deseñou.

Ortigueira a ritmo de… Habanera!

ESP

En las tres primeras décadas del s. XX los emigrantes gallegos fueron protagonistas principales y motores de una renovación constructiva, tanto en el aspecto de los materiales como en los estilos artísticos y ornamentales.

El gallego cubano buscaba establecerse de nuevo en su tierra y para ello optaba, bien por construir una casa acorde con su nivel de vida, o bien por reparar la vivienda heredada de sus padres, ampliándola y mejorándola.

La arquitectura Indiana conlleva una preocupación por mejorar y embellecer el entorno social y traslada los estilos urbanos al medio rural.

Si bien este estilo arquitectónico se localiza en toda Galicia, Ortigueira es uno de los ayuntamientos en los que se extiende con mayor densidad, contando con un inventario de veinte viviendas y otros tantos escolares.

El Cantón reúne varios ejemplos de estas viviendas, construidas a finales del s. XIX y principios del XX. Casi todas ellas fueron residencia de la sociedad ortegana de la época, tanto de la que emigró para hacer fortuna, como de la burguesía local, y constituyeron el centro cultural y comercial de la villa.

Sus fachadas combinan modernismo, eclecticismo y estilo indiano.

GAL

Nas tres primeiras décadas do s. XX os emigrantes galegos foron protagonistas principais e motores dunha renovación construtiva, tanto no aspecto dos materiais como nos estilos artísticos e ornamentais.

O galego cubano buscaba establecerse de novo na súa terra e para iso optaba, ben por construír unha casa acorde co seu nivel de vida, ou ben por reparar a vivenda herdada dos seus pais, ampliándoa e mellorándoa.

A arquitectura Indiana supón unha preocupación por mellorar e embelecer a contorna social e traslada os estilos urbanos ao medio rural.

Aínda que este estilo arquitectónico localízase en toda Galicia, Ortigueira é un dos concellos nos que se estende con maior densidade, contando cun inventario de vinte vivendas e outros tantos escolares.

O Cantón reúne varios exemplos destas vivendas, construídas a finais do s. XIX e principios do XX. Case todas elas foron residencia da sociedade ortegana da época, tanto da que emigrou para facer fortuna, como da burguesía local, e constituíron o centro cultural e comercial da vila.

As súas fachadas combinan modernismo, eclecticismo e estilo indiano.

Abrir chat
Necesitas axuda?
Ola!
En que podemos axudarche?